#10YearsChallenge CFR. Cum s-a degradat compania feroviara din 2009 pana in 2019
#10YearsChallenge CFR vine cu un real soc: in 2009, compania era mai rapida decat este in prezent. Trenurile erau mai rapide si vagoanele mai numeroase. Existau mai multe trenuri internationale si numarul calatorilor era dublu fata de cel din 2019. Singura magistrala pe care se circula bine e Bucuresti-Constanta.
In privinta traficului feroviar, operatorii privați sunt singurii care au venit cu trenuri ceva mai confortabile în acest timp. În 2009 începeau lucrările pe București – Constanța. Trenurile făceau 4 ore și jumătate, de două ori mai mult decât acum. In 2014 au fost gata lucrările.
În 2009 se termina reabilitarea tronsonului Câmpina – Predeal. Atunci, cele mai rapide trenuri făceau o oră si 15 minute, față de 50 de minute în prezent. Acum 10 ani, unele trenuri personale făceau chiar și 115 minute între Predeal și Câmpina. Acum cele mai multe fac sub 70 de minute.